duminică, 5 februarie 2017

Adrian Păunescu - Oraţie de nuntă


Astfel după tine se încheie toate.
Trag oblonul negru la fereastra mea.
Nu mai vreau decepţii, vreau seninătate,
Nu mai vreau iubire, voi abandona.

Avusesem dreptul şi eu, ca oricare,
La o nebunie, la un ultim glonţ
Ultima speranţă, ultima-ncercare
Dar în prăvălie era doar gablonz.

Vinde-te mai grabnic, preţul totuși scade,
fă-ţi o căsnicie de beton armat
și vei fi cucoana cea mai cumsecade
care vreodată mi-a trecut prin pat.

Nu-i nici o problemă, toate-s foarte bune.
Te-am iubit desigur, cum mi-ar sta să neg...
Şi cu deznădejde, și cu pasiune
Şi credeam în tine, vrednic şi întreg. 

Hai, întinde mâna pentru despărţire
Schimbă-ţi telefonul, că şi eu mi-l schimb
Salutări miresei, salutări la mire,
Poate se rezolvă toate între timp.

Intră în mulţime, nimeni n-o să ştie
Două, trei persone care ne-au ascuns,
Vor ţine minte scurta nebunie
Şi-ntrebarea noastră fără de răspuns.

Firea ta ciudată n-o voi regăsi-o
Nici n-ar fi nevoie, tu rămâi un mit.
Nuntă fericită, te-am iubit, adio,
Nu întoarce capul, pleacă, te-am iubit!

Vezi că se confirmă bârfa despre mine:
Te-am lăsat deodată crud şi nefiresc 
Însa ţine minte, ţine bine minte
Te salvez de mine fiindcă te iubesc.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu