luni, 6 februarie 2017

Adrian Păunescu - Ieșirea din coșmar



E un coşmar să vezi în jurul tău 
O-ntreagă ţară cum se prăbuşeşte 
Şi binele, îngenunchiat de rău, 
Şi fierul roşu biruit de cleşte. 

Şi hărmălaia e un alt coşmar 
La conjugarea crizelor atroce, 
Şi oamenii cinstiţi care dispar 
Şi un popor rămâne fără voce. 

Şi-n toate a pătruns un fel păgân 
De-a ne privi copiii şi părinţii 
Şi-i un coşmar că fiece român 
Îşi pierde forta braţului şi minţii. 

Iar vânzătorii încă mai promit 
Să vândă şi mai mult această ţară, 
Într-un azil al lumii, părăsit, 
Acest popor nefericit să moară. 

Cu ochii-nlăcrimaţi de tot ce văd 
Privesc nesomnu-n fiecare noapte 
Şi-aş vrea să iau în braţe-acest prăpăd, 
Ca pe-o grămadă de otrăvuri coapte. 

Şi-apoi, cu-acestea toate să dispar, 
În tragic ritual de kamikaze, 
Ca ţara să-mi salvez de-acest coşmar 
Şi din aceste stranii metastaze. 

E mult prea mult în fiecare zi
Acumularea răului în toate, 
Că oamenii nici nu mai pot trăi 
De-atâta repetată nedreptate. 

Ca o-ntrebare fără de răspuns, 
Continuând istorica derivă, 
În Evul Mediu parcă am ajuns 
Şi mergem spre Comună Primitivă. 

Civilizaţie-n marşarier, 
Restauraţie şi sărăcie, 
Şi tot mai lung e drumul pan la cer, 
Şi tot mai mic e omul care ştie. 

Mă uit în ochii tăi, poporul meu, 
Încredințându-ţi una din oferte:
Aşa să mă ajute Dumnezeu, 
Să-ţi fiu folositor când ţi-este greu, 
Sau dacă nu, trufia să mi-o ierte! 

4 comentarii: