miercuri, 19 august 2015

"Vino, frate Mihai" - Ion Creangă....Scrisoare către Mihai Eminescu




"Bădie Mihai,

    Ce-i cu Bucureștiul, de ai uitat cu totul Ieșul nostru cel oropsit si plin de jidani? O fi musai viață burlăcească pe acolo, dar nu se cade să ne uiți prea de tot. 

      Veronica a fost azi pe la mine si mi-a spus că și cu dânsa faci ca și cu mine. De ce? Ce rău ți-am făcut noi?! 
    De Crăciun te asteptăm să vii. Tinca a pregătit de toate si mai ales „sarmalele“, care ție îți plăceau foarte mult. 
   Eu am început, de, ca prostul, să scriu, dragă Doamne, o comedie. Când voi isprăvi-o, nu știu. Atâta știu, că subiectul e copiat, așa cum prea bine știi că pot copia, e luat din viața de măhăla, unde stau de când am părăsit Humuleștii. 
    M-am întâlnit cu fratele Conta. La Ieși ninge frumos de ast-noapte, încât s-a făcut drum de sanie. Ciricul e mai frumos acum. 

Vino, frate Mihai, vino, căci fără tine sunt străin.

Te sărut pe frunte,
Ion Creangă"

©Ion Creangă, Scrisoare către Eminovici



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu